Volgorde van bewerkingen
Zomerschool Ronse 2020
We vonden ook
in het degelijk vakantieboek van
die Keure
(rebus gemaakt door leerling 2B)
We gaven een
huistaak voor wie het graag wilde.
Over deze getallen gaat het |
Deze eend was te winnen |
3 leerlingen hadden een juiste
berekening en een resultaat van 95.
Sanae had een resultaat dat niet geheel was groter dan 95 maar kleiner dan
100. Het stond niet in opgave dat het geheel moest zijn.
Sanae was bijna gewonnen maar Vincent had 100. Schitterend. Hij was ons
terechte winnaar.
(19 - 14) . (22 - 12 : 6) = 100
Ze vroegen naar een volgende
taak.
We hadden een lichtgevende pen als inzet. Hamza vond 119. Proficiat!
119 = 120 - (91 + 65 - 43) : 113
De pen was een groot succes en we konden nog een tweede inzetten.
Vincent vond de volgende dag opnieuw een resultaat
119 = (120 - 113) x (43 + 65 - 91)
Het groepje dat alle andere oefeningen
gemaakt had mocht een slinger maken met toepassingen op de volgorde van
bewerkingen.
We hebben drie pagina's met 8 oefeningen die we nadien versnijden en van de
juiste oplossingen een slinger maken.
De leerlingen moeten elkaars blad controleren.
Blad 1
Blad 2
Blad3
Uitgewerkte oplossingen
Uitkomsten